5 tips om de online vindbaarheid van jouw kliniek te vergroten!

Een prachtig ondernemingsplan, een mooie locatie op de rand van het centrum, genoeg parkeergelegenheid rondom het pand en een luxe ingerichte praktijk. En nu? Hoe zorg je ervoor dat de agenda goed is gevuld en je een klantbestand opbouwt, want klanten komen niet vanzelf naar je toe. Het begint allemaal met marketing en vooral: online marketing. Wij geven je maar liefst 5 tips hoe je de online vindbaarheid van jouw huidkliniek kunt verbeteren:

Online vindbaarheid

Tip 1: Google online vindbaarheid vergroten met je website

Om op Google gevonden te worden heb je uiteraard als eerste een website nodig waar de potentiele klant alle informatie kan vinden die nodig is om aan hun hulpvraag te kunnen voldoen. Denk aan: algemene informatie over het bedrijf, de locatie, alle behandelingen en natuurlijk contactinformatie om uiteindelijk een afspraak te kunnen inplannen. Wanneer je website al staat is het belangrijk om opnieuw te kijken naar de structuur van je website om op Google online vindbaar te worden. De technische structuur is erg belangrijk omdat deze van grote invloed is op de prestatie en het effect van de website op Google. Is er een heldere menustructuur en is de website gebruiksvriendelijk voor weergave op tablet en smartphones. Richt Google Analytics in om een overzicht te krijgen van de prestatie van je website.

Tip 2: waardevolle content

Zorg ervoor dat je waardevolle content deelt op de website. Zorg voor storytelling, deel oplossingen voor hulpvragen, deel nuttige huidtips en behandelingen. Maak foto’s en video’s en deel deze op de website. Hierdoor zal Google nog meer waarde hechten aan verschillende pagina’s op de website zodat deze online vindbaar wordt.

Tip 3: copywriting, schrijf waardevolle teksten

Antioxidanten staat bekend dat het bij de plant hoort. De vele antioxidanten helpen het lichaam te beschermen tegen celschade die door vrije radicalen wordt veroorzaak. De plant wordt vaak gebruikt in een uitgebalanceerd menu om de darmen en lever te reinigen en het lichaam vrij te maken van gifstoffen. Dit maakt dat de plant een goed detoxmiddel is en veel gezondheidsvoordelen heeft wat betreft antioxidanten. Het wordt niet alleen gebruikt als superfood, maar wordt ook gebruikt voor de huid om deze te beschermen tegen vrije radicalen en de huid te verzachten.

Tip 4: zet het juiste social media platform

Om de klant echt te bereiken is het belangrijk om het juiste social media platform in te zetten. Zit jouw doelgroep meer op Facebook? Gebruik dan Facebook. Of zijn ze eerder te vinden op LinkedIn of Instagram, gebruik dan deze kanalen. Deel geregeld de boodschap die je over wilt brengen op verschillende kanalen. Hoe vaker klanten het bericht zien, hoe sneller ze het zullen onthouden.

Tip 5: zet advertenties in

Eigenlijk zijn advertenties via Google en social media niet meer weg te denken als je zichtbaar wil worden voor de klant. Via social media zet je relevante content in die je specifiek kunt inzetten op de doelgroep die je wilt bereiken. Dit kan op geografisch niveau. Via Google ads is het iets lastiger. Google Ads is zeer effectief als het gaat om bepaalde zoekwoorden waar klanten naar zoeken. Je betaalt per klik op de zoekterm die je kiest. Je kunt ook kiezen om een advertentiebudget in te zetten met zelf gekozen zoekwoorden en afgestemde advertenties. Zo kom je een stuk hoger in Google. Heb je een budget om te besteden? Kies dan voor een marketingbureau die je hierbij kan helpen. Zij kunnen alles goed inrichten, adverteren en uiteindelijk alles analyseren om de advertentie nog beter in te zetten.